zondag 25 juli 2010

Koffer inpakken op de eco manier



Veel bagage en zware koffers zijn slecht voor het milieu. Als je te veel in je auto pakt en daarmee naar Italie rijdt kost het veel meer benzine dan wanneer je eco-lievend in pakt. En...wie heeft het nou niet...je n.emt de helft ongedragen weer mee terug, moet het thuis toch weer wasssen ( want het heeft wel 2 weken in je koffer of kast gelegen).

Doordat ik veel reis heb ik geleerd om economisch in te pakken. Maak combinaties. Neem altijd een paar makkelijke schoen mee en kleding die niet ontzettend kreukt.

Voor mijn werk was ik eerder dit jaar dus 5 dagen in Mexico. Ik kon alles meekrijgen in een kleine trolley, terwijl anderen met een enorme hutkoffer aankwamen op Schiphol.
Het was echt niet zo dat ik er iedere dag hetzelfde uitzag...in tegendeel. Ik wil het liefst graag 3x per dag iets anders aan.

Wat ging er mee?
* een zwart jurkje van tricot ( kreukt bijna niet)
* een zwarte piepkleine bolero met halve gerimpelde mouwtjes
* een DEPT-jurk met vrolijke kleurtjes
* een witte, wat duurdere legging
* een witte, roze en zwarte lange mouwloze top
* een hele dunne tuniek tot halverwege het bovenbeen
* een dunne skinny jeans ( voor in het vliegtuig met lekkere warme sokken)
* badpak en bikini
* ballerina's ( aan in het vliegtuig)
* plateausandale in goud
* goedkope slippers in houtlook
* heel dun ( haast doorzichtig)dun wit vest
* halflange paarse gipsyblouse voor op de leggeing of skinny jeans
* heels in zwart
* een klein tas met bling-armbanden ( heel goedkoop gekocht)
* kleine verpakkingen van Weledaverzorging)
* minerale zonnebrandcreme
* de rest

De koffer woog nog geen 12 kilo en toch had ik alles, en de luxe ook. Wel jammer dat uiteindelijk de leuke Mexicaanse hangmat in Playa moest blijven door ruimtegebrek. Die had ik misschien toch als handbabage mee moet slepen. Dat heb ik helaas net gedaan. Jammer, ze waren geknoopt van gerecycled plastic.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten