dinsdag 6 juli 2010

Eco en hip in het kleine kamertje


Als je het hebt over het kleine kamertje dan heb je net niet zo snel over hip en eco.
Ik heb ergens een hekel aan en dat is aan de geur van die ontzettend chemische toiletblokken, nep-rozen en lavendel spuitbusjes waar je je afvraagd waar die bloemen oit gegroeid hebben.
Ik heb ze dan ook niet.
Wat ik doe is een lekker blok bijzonder zeep kopen. Handgemaakt ( en hoewel vaak wel met een niet-eco-ingredient) toch een stuk beter voor het milieu. En...ook veel beter voor je humeur ook, trouwens.
Ik koop klein of een groot blok mooie zeep, prik daar voorzichtig een gat in ( met een spijker). Doe dat wel met zorg omdat anders je mooie zeep meteen doormidden breekt.
Je hangt het dan aan een mooi breed lint in het kamertje.
Als je geur wat minder wordt dan kun je de zeep even kort afnemen met een vochtig doekje. De geur is dan als nieuw.
Het staat niet alleen erg leuk maar ook een stuk chiquer dan de WC-eend.
Kant en klare zeepkettingen zijn vooral decoratief maar geuren een stuk minder. Ik vind mijn oplossing leuker en orgineler en je kunt er zo creatief mee zijn als je zelf wilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten