zaterdag 9 februari 2013

Neus voor stijl- Shalimar Guerlain

Dit is al een tijdje mijn favoriete geur - Shalimar van Guerlain.


Shalimar Initial is een variant op de originele Shalimar geur. De geur heeft akkoorden van bergamot, sinaasappel, fruit, roos, iris, patchouli, vetiver, vanille, tonkaboon en witte muskus.

Vroeger...heel vroeger...toen ik een jaar of 15 was, was ik al beautyaddict en had een passie voor dure, beroemde geuren. Shalimar was zo'n beroemde geur. Ik spoot een beetje op bij de parfumerie in buurt en...was totaal teleurgesteld! Wat een zware en ouwelijke geur vond ik het. Toen enkele jaren geleden de Shalimar Initial op de markt kwam probeerde ik het opnieuw en ik was verkocht.

In eerste instantie ruikt de geur misschien wat heftig maar na een half uurtje komt het volledige bouquet tot z'n recht. Deze geur is geschikt voor jonger en oudere dames die houden van poederige, aparte geuren.

Ik ben fan!

 
Te koop bij grote parfumeries, vanaf 40 euro. Er is ook een L'Eau- variant. Deze is nog lichter. Misschien iets voor een warme zomer. Vooralsnog hou ik het bij Shalimar Initial.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten