donderdag 10 januari 2013

Kalknagels behandelen

foto: kalkstenen muurtje

Een beetje erg vies om over te praten misschien maar veel mensen hebben er last van. Kalknagels op de tenen. Ik heb er ook eentje. Op mijn kleine teen. Heel hardnekkig is het ding. Kapitalen aan dure middeltjes zijn er al op gegaan maar hij is er nog steeds. Ik heb nu een nieuwe, goedkope methode. En...het werkt!


AZIJN


Gewoon lekker goedkope natuurazijn uit de supermarkt. Ieder ochtend en avond smeer ik met en watje mijn  nageltje in met azijn en soms neem ik een warm voetbadje met azijn ( wel even mijn neus dichthouden want de geur van azijn vind ik niet te harden). En...ba een maandje begon mijn irri-nageltje er weel een beetje als nagel uit te zien. Nu is het een kwestie van gewoon volhouden. Soms wel langer dan een jaar, heb ik me laten vertellen. Zolang duurt het namelijk voordat je teennagel hele vernieuwd is. Je moet vooral niet opgeven als je niet meteen resultaat ziet.

Hoe komt het nu dat azijn helpt bij het genezen van een kalknagel? Een kalknagel wordt veroorzaakt door een schimmel. Azijn verandert de zuurtegraad van de angel waardoor de schimmel een minder goede voedingsbodem heeft. Je moet wel volhouden met de behandeling en daarnaast je aangetaste nageltje zo kort mogelijk vijlen. Vijl dan ook meteen even het nagels wat platter ( = dunner). Op deze manier heeft de azijn de meeste impact.


Weten jullie ook nog andere goedkope manieren om dit probleem te behandelen? Laat even een reactie achter!

1 opmerking:

  1. Hoi Karin,

    Ik ben bezig met het opzetten van een website over kalknagels. Ik ga daar alle manieren die ik heb uitgetest uitgebreid reviewen, zodat een ieder er wat aan heeft. Misschien interessant voor je lezers als 'ie straks helemaal af is!

    BeantwoordenVerwijderen