dinsdag 23 juli 2013

L'Oreal Revitalift Night Cream review

Mijn moeder heeft op haar vakantie op de Canarische Eilanden 2 potjes Revitalift cream voor me gekocht. Een nachtcrème en een oogcrème. Inmiddels zijn beide potjes leeg.

L' Oreal belooft een mooiere strakkere huid met minder rimpels binnen 4 weken. Omdat ik regelmatig gekreukt uit bed kom was ik erg benieuwd naar het resultaat van deze crème.




Meestal begin ik met het bekijken van de ingrediëntenlijst op de verpakking. Dat deed ik ook bij deze producten.

Water, Cyclohexasiloxane, Glycerin, Hydrogenated Polyisobutene, Cetyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Aluminum Starch Octenylsuccinate, PEG-40 Stearate, Apricot Kernel Oil, Petrolatum, Shea Butter, Corn Kernel Extract, Stearic Acid, Linalool, Paraffin, Geraniol, Sorbitan Tristearate, Soybean Protein, Triethanolamine, Isohexadecane, Sunflower Seed Oil, Amyl Cinnamal, Phenethyl Alcohol, Limonene, Hydrolyzed Elastin, Hydrolyzed Soy Protein, Citral, Citronellol, Acetyl Trifluoromethylphenyl Valyglycine, Polysorbate-80, Acrylamide/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Butylphenyl Methylpropional, Benzyl Benzoate, Benzyl Cinnamate, Benzyl Salicylate, Retinyl Palmitate, Phenoxyethanol, Chlorphenesin, Caprylyl Glycol, Benzyl Alcohol, Fragrance, Alpha-Isomethyl Ionone, Hexyl Cinnamal, Methylparaben, Sodium Dehydroacetate

Zoals je ziet zitten er een hoop chemische toevoegingen in deze crème. Veel glycerine, verdikkingsmiddelen en water. Er zit maar weinig aan echt voedende stoffen in.

De structuur van de creme is dik en vol. Als ik het aanbreng op mijn gereinigde gezicht laat het dan ook een vettig laagje achter. Ik vind dat persoonlijk niet zo fijn.

Na een paar weken gebruik hoopte ik resultaat te zien in mijn kreukels maar dat was niet zo. Op de vettere gedeelten van mijn gezicht ontstaan zelfs puistjes. Zou dat je verjonging zijn die L'Oreal bedoelt? Toen ik de rest van de pot op maakte door het product te gebruiken op mijn hals en voorhoofd ( die droger aanvoelen) ging het beter.

Ik zal deze crème niet meer zelf kopen. Op zich zijn het prima crèmes als je een erg droge huid hebt en een romige volle verzorging zoekt voor de nacht. Ik ga een ander product proberen.

LÓreal is te koop bij de drogisterij en kost ongeveer € 15,= voor een pot met 50 ml.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten