maandag 1 juli 2013

Hoe hou je je handen ook jong?

Ik ben al een beetje op leeftijd;-) Althans, dat vind ik zelf. Nu valt het in m'n gezicht wel mee met die ouderdomsverschijnselen maar voor mijn handen moet ik uitkijken. Die vergeet ik namelijk regelmatig in te smeren. En dat terwijl je leeftijd vaak verraden wordt door rimpels op je handen.

Wat kan je doen om de schade te beperken?





Bescherm je handen tegen de zon

Smeer je handen in met een zonnebrandcrème als je naar buiten gaat ( ook als de zon niet schijnt). De zon veroudert je huid enorm en je handen staan bloot aan alle krachten van het weer. Niet vergeten dus!

Bescherm je handen bij het schoonmaken

Ga jij ook altijd zonder handschoenen aan de poets> Ik wel in ieder geval. Ik merk toch dat de huid van mijn handen hier erg onder te lijden heeft. Ik heb me dan ook een paar mooie roze rubberen handschoentjes aangeschaft die ik dan vervolgens niet gebruik omdat ik de hele dag naar rubber ruik. Stom, toch maar eens aan wennen of heeft iemand een goede tip voor 'geurloze' handschoenen.

Neem een handmaskertje

Iedere nacht. Gebruik het crememasker dat je voor je gezicht gebruikt of een dikke laag handcrème. Je kunt er katoenen handschoentjes bij aan doen of de crème eerst goed inmasseren ( ik vind dat tweede fijner).

Geef je handen regelmatig een scrubbeurt

Niets is heerlijker dan af en toe je handen te verwennen met een scrub. Doe dat met een milde scrub, het liefst speciaal voor je handen. Ik gebruik die van Rituals. Na het scrubben is je huid lekker zacht en ruikt heerlijk naar een typische Ritualsgeur. Nu in de aanbieding in de Sale.

Laat je handen niet versloffen. Slecht verzorgde handen zijn lelijk en kunnen de rest van je look verpesten. Vergeet je handen dus niet en SMEER EN VERZORG!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten