woensdag 4 september 2013

De psychologie van lichaamsverzorging

Psychologen zijn het er al jaren over eens: door je bedrag beïnvloed je je gevoel. Je voelt je gelukkiger als je iets voor een ander kan doen, als je lacht naar een onbekende word je zelf ook vrolijker. Dit geldt ook voor jezelf verzorgen met fijne cosmeticaproducten. Een fijn product geeft een goed gevoel. Een fijn product laat je mooier voelen. En, dat laat ook meteen mooier zijn. Misschien niet door het product maar wel door het gevoel dat het je geeft.



Is dat niet fijn om te weten ( en handig als excuus als je weer eens wat nieuws hebt gekocht)?



Ik heb op dit moment ook zo'n 'feel good' product:

Perfection Lumiere van Chanel

Bij de Bijenkorf in Enschede werd me deze foundation eigenlijk een beetje aangesmeerd. Ik vond het nogal duur en had ook eigenlijk niks nodig. Eenmaal in huis heb ik het meteen geprobeerd en...het is fantastisch! Wat een heerlijke textuur en een goede dekking. En dan de houdbaarheid: echt super! Je blijft de hele dag mooi mat. Als je goede kleur kiest zie je er weergaloos uit.



Ik voel me goed met deze foundation en ook de verpakking, geur geeft me goed gevoel. Ik kan Chanel trouwens sowieso alles kopen. Wat een luxe. Kijk eens naar de matte flacon, de klassieke zwarte Chaneldop, de simpelheid van alles. Hoe kan je nu geen goed gevoel krijgen van dit product?

De schade: € 43.50,= voor 30 ml. Je doet er ongeveer 2/3 maanden mee als je het iedere dag gebruikt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten