donderdag 15 november 2012

Goede Nederlandse films

Ik heb een lijstje gemaakt van Nederlandse films die de moeite waard zijn om eens te kijken.

Taped

Ik had er eigenlijk niet van gehoord totdat ik deze films tegen kwam op internet. Een spannende film die veel rouwe scenes bevat maar daarnaast ook een vleugje Amerika heeft ( als je kijkt zul je zien wat ik bedoel).

Johan en Saar gaan op vakantie in de hoop hun huwelijk te redden. Door een toeval zijn ze getuige van een moord die ze dan ook nog op film vastleggen.






Zwartboek

Zangeres Rachel ( Catrice van Houten) komt door een vooral terecht bij het verzet. Ze knoopt een liefdesrelatie aan m,et een hoge SS- officier. Langzaam komt ze tot het inzicht dat alles niet zo zwart/ wit is als ze dacht.

Indrukwekkende film.


 
 
 
 
 
 
 
 


Heel wat anders maar zeker een bijzondere film:


Father and daughter

Een korte film door Dudok de Wit. Eerder dit jaar overleed mijn vader. Deze korte film is zo emotioneel.

Je ziet dat een vader en een dochter afscheid nemen bij een dijk aan het water. Het meisje blijft daarna telkens, per fiets over de dijk, terugkeren naar de plek van dat afscheid. Deze zoektocht naar haar vader herhaalt zich in verschillende levensfases.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten