donderdag 13 juni 2013

Biotherm Aquasource Nuit review



Een tijdje geleden ontving ik in mijn Glossybox een tubetje Biotherm Aquasource Nuit. Ik hou wel van vochtinbrengende gels, vooral 's nachts. Ik hoop dat ik dan een beetje minder gekreukeld uit bed stap met al dat water in mijn gezicht.

Laten we allereerst eens kijken naar de ingrediënten en de tekst op de verpakking:


     

P.Antarctica, cellulair water met thermaal plankton, mannose, zuiver thermaal plankton
  • De huid verliest 's nachts het meeste vocht. Met Aquasource Nuit houdt de huid meer vocht vast en wordt de huid intensief gehydrateerd*. Bij het ontwaken oogt de huid fris en verkwikt. De huidtextuur wordt nacht na nacht zichtbaar verbeterd, de huid wordt elastischer, stralender: geregenereerd. Compacte gel geconcentreerd in micro-oliedruppels.

  •  
    Dit is wat je ziet als je de website van Biotherm bekijkt. Maar... zijn er dan niet meer ingrediënten in deze gel? Zeker, maar die staan niet vermeld en misschien komt dat omdat alcohol het tweede ingrediënt is. En dat is nou net een stof die niet goed is voor je huid. Althans niet niet als je iets wilt op het gebied van anti- age.




     
     
     

    Ik heb de gel nu een dikke week iedere nacht aangebracht op een gereinigd gezicht. De gel voelt lekker fris en de geur is niet vervelend. Het ruikt 'schoon' maar dat komt volgens mij door de alcohol. Na het aanbrengen voelt mijn huid fris en glanst een beetje. Het lijkt of  de gel toch zijn werk doet.

    Als ik de volgende ochtend ( gekreukeld) uit bed stap zie ik dat het resulaat van deze gel toch tegen valt. Van het glanzende laagje is niks meer te zien maar ook niet van een friise huid. Voor mij is deze gel geen aanrader. Het is een dure nachtgel met twijfelachtige ingrediënten. Helaas blijft het resultaat bij mij uit. Ik denk dat de gel eerder geschikt is voor mensen met een vette huid. Ik kan me voorstellen dat de alcohol dan niet stoort en de textuur van de huid tijdens de nacht wel verbeterd.


    Biotherm Aquasource Nuit, 50 ml voor € 51,-

    Ik ben trouwens wel benieuwd naar de rest van deze lijn. Er is namelijk nog een gel voor de droge huid in een mooi roze kleurtje. Misschien is dat wat voor mij?!




     

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten