woensdag 20 februari 2013

5 Jurken waar je een platte buik in krijgt

Zo lang ik me kan herinneren heb ik een buikje. Nou ja, ik vind zelf dat het een BUIK is.

In jurkjes is dat natuurlijk niet zo mooi. Toch zijn er een aantal modellen die je BUIK verbloemen. Je moet wel even goed nadenken over de snit en de stof.

Ik heb maat 42 en weinig taille. Bovendien is mijn bovenkant ook behoorlijk gevuld. Al met al best moeilijk om iets leuks te vinden zonder dat je model 'vormloze jurk' hebt. Kies voor tijdloze kwaliteit. Dat is wel wat duurder maar je hebt er veel plezier van.

Zorg voor een opvallende kleur op je BUIK

Het klinkt vreemd maar soms moet je iets benadrukken zodat het minder opvalt. Zoek een jurk met een donkere band in de taille of een opvallende print, zoals bij deze mooie jurk.

                                                        Chloe, 1800 Euro ( ahum, nog even sparen)

Prints

Als je een printje gebruikt verleg je de aandacht van je middenstuk naar de stof zelf.


Sonia Rykiel via Perfectly Basics, 289 Euro

Wrap dress

Bij een wikkeljurk maak je ook gebruik van plooitjes en naden op de plek waar je wat te verbergen hebt.
Diane von Furstenberg is de uitvinder van deze jurk. De jurken zijn best kostbaar maar zeker het aanschaffen waard. De kwaliteit is goed en de stoffen zijn mooi stevig.

Diana von Furstenberg, 360 Euro


Maak gebruik van naden of plooien in je taille

Door de plooien in je taille werk je je buikje een beetje weg. Zorg er voor dat de jurk niet te strak zit. Bij een strakke jurk accentueer je de boel juist.

Whistles,  169 Euro

Koop een jurk met een V-hals.

Door de V-hals verleg je de aandacht naar een andere plek dan je BUIK. Deze jurk heeft ook nog eens mooie lengte strepen waardoor je buik niet meer opvalt.

Max Mara Studio, 350 Euro















Geen opmerkingen:

Een reactie posten